Torsdag och vilken dag det har varit!
På agendan stod skolavslutning för Eden & Adele. Mina tjejer har nu avslutat lågstadiet och trean är officiellt över. Till hösten väntar mellanstadiet och ett nytt kapitel i deras liv. Jag kan knappt förstå hur fort tiden går. De är så stora, modiga och fantastiska.
Skolavslutningen var jättefin med sång, tal och avtackning av lärarna. Efteråt fick vi lämna över de små presenterna som töserna satt och pysslade med kvällen innan. Så kul att få ge något personligt till de som tagit hand om våra barn under året.




Sedan blev det full fart vidare. Tjejens skulle på läger. De kommer vara borta ända till lördag och det känns faktiskt lite konstigt. Man är så van vid att alltid ha dem hemma. Samtidigt vet jag att de kommer få det fantastiskt roligt.
Resten av dagen har bestått av jobb, jobb och lite mer jobb innan det var dags för mammografin. Själva undersökningen tycker jag inte är särskilt jobbig, det är mer väntan och oron som kommer efteråt. Att vänta på svar är nog det som känns tyngst.
Nu har jag precis satt mig ner och njuter en stund i solen. Liam är tack och lov på bättringsvägen efter att ha varit sjuk hela veckan. Så typiskt när han precis skulle börja sitt sommarjobb.
M ska på fotboll ikväll, något derby som tydligen är väldigt viktigt. Själv bryr jag mig inte särskilt mycket längre och är faktiskt ganska nöjd med att stanna hemma.
Till middag blir det något som min bästa vän Lollo tipsade om: tryffelpesto med pasta och prosciutto. Enkelt, somrigt och framför allt väldigt gott.
Hoppas ni har haft en fin torsdag! ☀️






































































































Kvällen blev verkligen pricken över i:et på en redan fantastisk dag här i Spanien. Och jag känner mer och mer att den här resan var precis vad jag behövde.




























